Tietoa sinulle, joka haluat myydä meillä. Luethan huolella tämän sivun ennen kuin tuot tuotteesi meille. Jos myyt meillä ensimmäistä kertaa, rekisteräidy järjestelmäämme ennen tuloasi.
Miten meillä myydään?
Meillä on yksi ainoa myyntitapa, provisiomyynti. Alla puhumme myös myyntipalvelusta, jolla tarkoitamme samaa asiaa. Se tarkoittaa, että tuot vaatteesi ja asusteesi meille, ja me hinnoittelemme ja henkaroimme ne ja ripustamme ne myymälään muiden samantyylisten vaatteiden kanssa. Sinun tuotteillesi ei siis ole omaa rekkiä tai muuta myyntipaikkaa. Myyntijakson pituus on 3 viikkoa (18 myyntipäivää), ja sen päätyttyä sinulle tilitetään 40% tuotteiden kokonaismyynnistä. Emme peri mitään kiinteää maksua.
Mitä voi tuoda myyntiin?
Myyntipalveluun voi tuoda aikuisten vaatteita (max 20 kpl), asusteita, kenkiä, laukkuja, koruja
ja kelloja. Yhteismäärä kaikille tuotteille on max 30 kpl. Tuotteita voi tuoda myyntiin 1 krt / kuukausi.
Otamme myyntiin nykymuodin mukaisia, arkeen sopivia sisä- ja ulkovaatteita, kenkiä, laukkuja, koruja, kelloja ja asusteita. Kaikkien tuotteiden täytyy olla sesonkiin sopivia, hyväkuntoisia, ehjiä, tahrattomia ja vaatteiden vastapestyjä. Jos tavaroita on myyty toisella kirpputorilla, pidäthän huolen, että KAIKKI vanhat hintalaput on poistettu tuotteista. Pidätämme oikeuden valita myyntiin tulevat tuotteet, jotta pystymme pitämään valikoiman asiakaskunnallemme houkuttelevana ja kaupallisena.
Huomioithan tuodessasi, että vaatteet ja kengät täytyy kyetä myymään minimissään 8€ hinnalla, korut ja asusteet minimissään 5€. Mikäli jätät myyntiin tuotteita, jotka jäävät näiden minimihintojen alle, käsitellään ne lahjoituksena. Tällöin ne lahjoitetaan joko suoraan eteenpäin tai myydään yrityksen lukuun.
Pese kaikki vaatteet ennen kuin tuot ne meille. Vaatekaappiin saattaa aika ajoin päätyä puhtaanoloinen vaate, jossa kuitenkin on pieni tahra.
Mitä EI voi tuoda myyntiin?
Emme ota myyntiin yö- ja alusasuja, hää- ja juhlavaatteita, treenivaatteita tai äitiysvaatteita. Emme ota myyntiin SHEIN tms ultrapikamuotimerkkien tuotteita emmekä piraattituotteita. Emme ota myyntiin mitään kodintavaraa tai kodintekstiilejä. Emme myöskään ota myyntiin tuotteita, joissa on säilytyksestä johtuva tunkkainen tai muutoin epämiellyttävä tuoksu. Jos taloudessasi on karvaisia lemmikkejä, poista kaikki karvat niistä ennen kuin tuot ne meille.
Mitä tapahtuu kun tuon tavarat myymälään?
Pyrimme käymään tuotteet nopeasti läpi odottaessasi. Tällä varmistamme, että tuotteet ovat tyyliltään, kunnoltaan ja hintatasoltaan meille sopivia ja sesonginmukaisia. Mikäli joukossa on tuotteita, jotka ovat muutoin sopivia, mutteivät yllä minimihintarajoihimme (vaatteet ja kengät 8€, asusteet, korut yms 5€), voit päättää haluatko ne mukaasi vai lahjoitatko meille. Joskus voi olla, ettemme yksinkertaisesti kerkiä käymään tuotteita läpi heti. Tällöin sovimme tapauskohtaisesti miten esim. ei-hyväksyttyjen tuotteiden kanssa toimitaan. Mikäli haluat pitää itselläsi kassin jolla tuot tavarat, viethän kassin saman tien mukaasi. Emme säilytä asiakkaan kasseja noudettavaksi. Tarvittaessa tuotteet voi siirtää meidän kassiimme odottamaan hinnoittelua.
Joskus voi käydä niin, ettemme ole huomanneet tuotteessa olevaa tahraa, reikää tai muuta vikaa tavaroiden tuonnin yhteydessä suoritetussa läpikäynnissä. Mikäli hinnoitteluvaiheessa huomaamme, että tuote ei olekaan myyntikuntoinen, nämä tuotteet kierrätetään heti, eikä niitä säilytetä tai voi noutaa takaisin (poislukien kalliit merkkituotteet).
Kuka päättää tuotteiden hinnat?
Me. Meillä on hyvä kokemus siitä, millä hinnoilla tuotteet liikkuvat. Mikäli sinulla on joku kalliimpi merkkituote ja haluat, että se myydään minimissään tietyllä hinnalla, merkitse hinta tuotteeseen selkeästi jo siinä vaiheessa kun tuot tavarat, esim post-it lapulla tai maalarinteipillä. Voimme muutaman tuotteen kohdalla keskustella hinnasta ja katsoa, onko näkemyksemme samalla tasolla. Emme voi neuvotella jokaisen tuotteen myyntihinnasta erikseen, sillä tähän aikamme ei valitettavasti riitä.
Milloin tuotteet menevät myyntiin?
Varastomme on erittäin pieni, joten pyrimme hinnoittelemaan tuotteet mahdollisimman nopeasti. Saat sähköpostia kun tuotteesi on hinnoittelussa ja myyntiaikasi alkaa. Myyntiaikasi alkaa vasta siitä päivästä kun tuotteet hinnoitellaan.
Mitä tapahtuu myyntijakson jälkeen?
Myyntiaika on 3 viikkoa (18 myyntipäivää, sunnuntait olemme kiinni). Viimeisen myyntipäivän lopulla saat meiltä sähköpostia, jossa kerromme kokonaismyynnin ja sinulle tilitettävän summan (40% kokonaismyynnistä). Myyntituotto tilitetään 7 arkipäivän kuluessa
myynnin päättymisestä suomalaiselle IBAN pankkitilille. Voit myös erikseen sovittaessa noutaa myyntituoton käteisellä myymälästä.
Mitä tapahtuu tuotteille jotka jäävät myymättä?
Mikäli et halua noutaa tuotteita takaisin, sinun ei tarvitse tehdä mitään 🙂 Tällöin mahdolliset myymättä jääneet tuotteet siirtyvät myymälän omaisuudeksi. Mikäli niitä myydään myyntiajan jälkeen, myyntituotot menevät yritykselle, eikä niistä tilitetä provisiota. Näillä varoilla katetaan myymättä jäävien tuotteiden kierrätyskustannuksia. Lahjoitamme paljon myymättä jääneitä tuotteita hyväntekeväisyyteen.
Mikäli haluat noutaa myymättä jääneet tuotteet takaisin, voit tulla noutamaan niitä viimeisenä myyntipäivänä tai heti seuraavana. Huomioithan, että me emme kerää tuotteita sinulle, vaan joudut itse etsimään ne myymälästä. Tämän jälkeen näytät tuotteet kassalla, varmistamme asiakasnumeron hintalapusta ja poistamme mahdolliset hälyttimet. Voit noutaa myymättä jääneitä myös myöhemmin, mutta huomaa, että tällöin tuotteita ei välttämättä ole enää saatavilla eikä mahdollisia myyntijakson päättymisen jälkeen tulleita myyntejä enää tilitetä. Viimeisen myyntipäivän näet sekä kirjautuessasi asiakastilillesi että sähköpostista, jonka saat kun myyntijaksosi alkaa.
Muuta huomioitavaa
Toinen Kierros ei vastaa kadonneista, varastetuista tai rikkoutuneista tuotteista eikä tuotteiden tuhoutumisesta tulipalon, vesivahingon, ilkivallan, murron tai muun liikkeestä riippumattoman syyn seurauksena.